Driftstatus

På denne side finder du information omkring driften af vores servere, altså eventuelle driftsforstyrrelser og uregelmæssigheder, samt planlagte hændelser.

Hændelser
Prio. Start Slut Server(e) Hændelse
  05-12-2018 12:00 06-12-2018 01:00 Storage performance Performance problemer på et storage system, enkelte webservere er utilgængelige mens hardware udskiftes.
  29-11-2018 11:00 29-11-2018 14:20 Snorre Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
  25-10-2018 11:51 25-10-2018 12:20 Flere servere oplever driftforstyrrelser Vi oplever i øjeblikket at flere servere har nogle driftsforstyrrelser, hvilket påvirker levering af "mail/webhotel/DNS" service. Vores teknikere er igang med at arbejde på sagen og vil hurtigst muligt løse problemet. Update: Alle servere er oppe igen og funktionelle igen fra 12:20 Vi beklager meget for nedetiden
  12-09-2018 08:35 12-09-2018 10:00 Flere servere genstartet Vi oplevede en host genstart problemet er ved at blive løst Datacenter: Skanderborg, Jylland Start: 12-09-2018 08:35 CET Slut: 12-09-2018 10:00 CET Berørte services: Web og Mail Status 09:20: De fleste servere er klar igen og de sidste forventes klar igen ved 10:00 Vi beklager driftsforstyrrelsen Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
  13-07-2018 18:00 13-07-2018 18:30 [Driftsforstyrrelse] Mailserver office.azero.cloud / mail.azero.cloud Der vil være 10-30 minutters nedetid mens serveren omkonfigureres opbevaring af brugerdata og øge pladsmængden til dette.

Datacenter: Skanderborg, Jylland
Start: 13-07-2018 18:00 CET
Slut: 13-07-2018 18:30 CET

Berørte services: Mailafsendelse, -modtagelse og -læsning.

Vi beklager driftsforstyrrelsen

Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
  21-06-2018 09:35 21-06-2018 11:00 Web servere Nogle web servere får deres underliggende storage opgraderet for at forbedre ydeevnen. Datacenter: Skanderborg, Jylland Start: 21-06-2018 09:35 CEST Slut: 21-06-2018 11:00 CEST (forventet) Berørte services: Web service . Vi beklager driftsforstyrrelsen Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
  16-06-2018 09:40 16-06-2018 10:40 Stephani, allan, ariel og alberte: web servere Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
  16-05-2018 12:30 17-05-2018 09:50 Alle De fleste services kører nu igen med normal fremkommelighed. Enkelte services kan fortsat være påvirket. Datacenter: Skanderborg, Jylland Start: 16-05-2018 @ 12:30 CET Slut (forventet): 17-05-2018 09:50 CET Berørte services: Webhotel, E-mail og DNS (men dog ikke Exchange) services Vi beklager driftsforstyrrelsen Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
  16-05-2018 12:30 17-05-2018 09:50 Alle Status 17-05-2018 | SAN storage node udskiftet - normal drift!
-------------- se http://status.azero.cloud for updates!

Vores SAN storage partner ankom med reservedelen fra Amsterdam klokken 08:30 og alle løsninger kørte normalt fra klokken 09:50, da de to SAN noder begyndte at balancere load fra alle servere.

Der har kun været sporadiske udfald på mail og webhotel services under den primære SAN storage node, idet den sekundære node overtog driften, omend den fik meget travlt og var temmelig belastet med at holde alle services i luften.

Datacenter: Skanderborg, Jylland

Start: 16-05-2018 @ 12:30 CET Slut (forventet): 17-05-2018 @ 09:50 CET

Vi beklager data fremkommelige og driftsforstyrrelser dette eventuelt må have medført undervejs.

Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support

Status 17-05-2018 | Reservedel fra Amsterdam forsinket

Vores SAN storage partner gav os sent gårs dato besked om, at reservedelen fra Amsterdam blev forsinket, hvorfor en tekniker ikke nåede frem til os omkring midnat.

Det er vores forventning at såvel tekniker som reservedel ankommer i datacenteret her til formiddag, hvor den primære SAN node bliver udskiftet med ny hardware.

Vi har siden sidste driftsinformation i går haft drift på alle servere, e-mail mv. via den sekundære SAN node, men vil blive nødsaget til at prioritere, skulle læse-skrive hastigheden (i/o) på det tekniske SAN storage udstyr blive væsentlig påvirket til morgen, således at vi har fokus på mail og dedikerede kunde servere.

Vores teknikere har været i fuld standby siden i går og er tilstede både på vores kontorer og datacenter, hvor vi afventer teknikeren ankomst.

Datacenter: Skanderborg, Jylland

Start: 16-05-2018 @ 12:30 CET Slut (forventet): 17-05-2018 @ 12:00 CET

Berørte services: Webhotel, E-mail og DNS (men dog ikke Exchange) services

Vi beklager data fremkommelige og driftsforstyrrelser dette eventuelt vil medføre.

Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
  16-05-2018 12:40 16-05-2018 00:00 San Den primære SAN node viste sig efter genstart, der er en langsommelig proces, desværre at være defekt. Alt drift kører via den sekundære SAN node i øjeblikket, hvilket betyder at den er voldsomt belastet i læse-skrive hastighed (I/O), idet disse noder "normalt" balancerer belastningen imellem sig. Vores SAN leverandør er i fuld sving med at sende en tekniker med fly fra Amsterdam, der skulle ankomme med en ny SAN driftsnode til datacenteret lige inden eller omkring midnat i dag. En enkelt server blade er ved at blive genstartet, idet servere på denne ikke svarer (eller slet ikke) tilfredsstillende. Dette betyder at disse servere kommer i luften igen inden længe. Årsag var at blade enheden mistede kontakt til netværket grundet den høje belastning af det sekundære SAN. Vores teknikere er i fuld sving med at få dette blade, så minimum mail servere på denne kommer i luften. Hertil holder de kontakt med vores SAN serviceleverandør, så de kan lukke teknikeren ind i datacenteret med reservedelen. Datacenter: Skanderborg, Jylland Start: 16-05-2018 @ 12:30 CET Slut (forventet): 16-05-2018 @ 00:00 CET Berørte services: Webhotel, E-mail og DNS (men dog ikke Exchange) services Vi beklager på det kraftigste driftsforstyrrelsen! Med venlig hilsen AzeroCloud Helpdesk & Support
  25-04-2018 14:26 25-04-2018 16:30 SAN Vi oplever i øjeblikket at mange servere i datacenteret Skanderborg har nogle driftsforstyrrelser, hvilket påvirker levering af mange services. Vores teknikere er i gang med at arbejde på sagen og vil hurtigst muligt løse problemet. Datacenter: Skanderborg, Jylland* Start: 25-04-2018 14:20 CET (forventet)Slut: 25-04-2018 16:30 CET* Berørte services: Alle Vi beklager driftsforstyrrelsen
  24-04-2018 12:45 24-04-2018 13:43 Stefan Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
  04-04-2018 16:10 04-04-2018 16:55 Snorre Web server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
  02-04-2018 02:30 02-04-2018 10:20 Alton Diskfejl på server udbedret.
  01-03-2018 00:04 01-04-2018 16:04 Mx10, Mailserver Gamle servernavne som mail.struernet.dk, smtp.struer.dk, samt andre struer adresser er nedlagt. Oplever man fejl som "Værten 'smtp.struer.net' er ikke fundet" skal man ændre indgående server til mail.snhosting.dk og udgående server til smtp.snhosting.dk
  14-03-2018 10:00 14-03-2018 12:40 Mx10 Mail serveren kan forekomme langsom og til tider utilgængelig i perioden på grund af overbelastning. Det kan hjælpe, hvis man benytter en mail klient, eksempelvis Outlook, fremfor webmailen. Der arbejdes på at løse problemet.

Update kl. 12:00: Der er fundet en løsning på problemet, men der kan gå 2-3 timer før den er endeligt effektiv og hastigheden igen er normal. Bemærk dog at hastigheden gradvist vil blive forbedret fra nu af.

Update kl. 12:40: Problemet er helt afhjulpet og normal hastighed genopnået.
  28-02-2018 10:00 28-02-2018 10:30 Alle Flere redundante servere kan forekomme offline i perioden imens core router udskiftes i sekundært datacenter. Enkelte kunder kan opleve mail forsinkelser i perioden.
  14-02-2018 08:30 14-02-2018 10:20 Exchange Enkelte kunder der benytter vores antispamløsning via Exchange har oplevet at loginportalen ikke har fungeret efter hensigten og at de ikke har modtaget mails sendt udefra, siden i går aftes omkring kl. 21. indtil i dag omkring kl. 10.

Årsagen var et systemnedbrud hos antispamleverandøren Spamexperts. Vi har talt med dem og deres systemer er igen online efter de har rettet fejlen.

Mails der ikke blev modtaget i perioden bliver forsøgt efterleveret, så de bør dukke op i løbet af dagen.

Vi beklager ulejligheden.
  23-01-2018 12:35 23-01-2018 15:10 Exchange Netværksudfald forårsager at exchange services er utilgængelige. Der arbejdes på at løse problemet. OPDATERING: Årsagen er en core router hos vores udbyder der er gået ned. De er på sagen. Netværket er midlertidigt re-routed igennem et andet datacenter, imens vi afventer udskiftning af den defekte core router. Der kan forekomme en midlertidig afbrydelse inden længe når vi router tilbage. 15:10 Netværket er routed tilbage igen uden udfald.
  15-01-2018 07:06 15-01-2018 10:30 Snorre Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
  03-01-2018 00:30 03-01-2018 03:30 Alle Vores ISP har planlagt service på deres backbone. Arbejdet skyldes en nødvendig skift af route engine på datacenter router. Dette vil ikke medføre udfald i noterede tidsrum.
  07-12-2017 14:15 07-12-2017 14:40 Mx10 Mailserveren MX10 har udfordringer med sin SQL service. I praksis betyder det at webmail kan forekomme utilgængelig og at DNS-ændringer ikke kan udføres lige nu.
Vi arbejder på at løse problemet hurtigst muligt.

Update: Problemet er løst og aller services kører igen.
  06-12-2017 20:20 07-12-2017 10:00 Mailgateways,ns Server utilgængelig i perioden. Der arbejdes på at løse problemet.
  06-12-2017 00:30 06-12-2017 01:30 Alle Vi annoncerer følgende servicevindue i vores datacenter i Skanderborg. Årsag til arbejdet: Vores ISP har et servicearbejde i vores backbone. Arbejdet skyldes en nødvendig skift af route engine på datacenter router. Dette vil ikke medføre udfald i tidsrummet. Vi beklager eventuelle ubelejligheder servicevinduet medfører

Ovenstående skulle have været udført d. 15. november mellem 00:30 og 01:30.
Da vores ISP havde tekniske problemer, valgte de at udskyde arbejdet til den nye dato vi har noteret på denne status.
Der er stadig ingen forventet nedetid i perioden.
  23-11-2017 11:14 23-11-2017 11:17 Alle Grundet netværksfejl i vores datacenter var der en kortvarig afbrydelse af vores services. Fejlen er rettet og alt er online igen.
Statusikoner
Ikon Forklaring
 

Logning - af en ubetydelig hændelse, der ingen påvirkning har på driften.

For eksempel en genstart af den ene maskine i et cluster eller 1 ud af 2 navneservere.

 

Information - om en hændelse vi ikke mener burde skabe nævneværdige gener.

For eksempel en planlagt opdatering af software. Disse foretages så vidt muligt om natten hvor der er færrest brugere på vores systemer eller i dagtimer hvis de ikke påvirker serverens drift.

 

Advarsel - om en hændelse som kan skabe problemer, men dog ikke er en krise.

For eksempel en genstart af en maskine i dagtimerne eller en større opdatering der muligvis kan ødelægge eksisterende software.

 

Fejl - en kritisk hændelse, som øjeblikkeligt får topprioritet alle døgnets 24 timer.

For eksempel et RAID-system der bryder ned, med deraf følgende servergendannelse udfra backup.

Videresendte e-mails for mailsystemet MX20

 

Typer e-mails for mailsystemet MX20

 

Videresendte e-mails for mailsystemet MX30

 

Typer e-mails for mailsystemet MX30

 

Typer e-mails for mailsystemet Antispam

 

Videresendte e-mails for mailsystemet SMTP

 

Typer e-mails for mailsystemet SMTP

 


Indlæser ..